شرایط معماری و طراحی در خانه از جمله موارد مهم در روحیه ساکنین خانه می‌باشد. طراحی داخلی خانه امروزه نقش مهمی در زیبا کردن خانه‌ها دارد. انتخاب پوشش دیواری متناسب با محیط و دکوراسیون ازجمله موارد مهم در طراحی داخلی می‌باشد. کاغذ دیواری با توجه به طرح‌ها و رنگ‌های مختلف می‌تواند برای ساختمان‌ها با کاربری‌های مختلف انجام بگیرد. با توجه به نیاز مشتری و شرایط محیطی معمار و یا طراح تصمیم به انجام کارها می‌گیرد. در اینجا به نکات مهمی راجع به انتخاب این پوشش دیواری مناسب ساختمان می‌پردازیم.

انتخاب کاغذ دیواری مناسب
امروزه انتخاب کاغذ دیواری نقش مهمی در مراکز تجاری و ساختمان‌های مسکونی دارد. انتخاب کاغذ دیواری ازجمله عوامل مهم در افزایش میزان توجه مشتریان در فروشگاه‌ها به محصولات شرکت مربوطه است. پوشش دیوارها یا همان کاغذ دیواری امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی دارای ساختار و گونه‌های بسیار جذاب و مدرنی است که می‌تواند چشم بیننده را به خود جلب کند. فروشگاه‌ها نیز باید متناسب با شرایط محل، تصمیم به انتخاب پوشش دیواری مناسب بگیرند. در منازل مسکونی انتخاب کاغذ دیواری باید متناسب با شرایط اتاق صورت بگیرد. انتخاب رنگ‌های ملایم و آرامش‌بخش برای اتاق‌ها مناسب می‌باشد.


انواع کاغذ دیواری
کاغذهای دیواری متناسب با کاربرد آن‌ها در ساختمان دارای انواع مختلفی می‌ باشد. کاغذ دیواری نقش برجسته، سه‌بعدی و پوستری از جمله انواع آن می‌باشد. هر یک از این موارد دارای کیفیت‌های مختلفی می‌باشد که متناسب با کیفیت هر یک قیمت کاغذ دیواری نیز متغیر می‌باشد. کاغذ دیواری پوستری به این صورت است که تصویر شخص یا طبیعتی به شرکت مورد نظر داده می‌شود و این تصویر به‌عنوان پوشش دیوار در خانه شما نصب می‌گردد. کاغذ دیواری سه‌ بعدی ازجمله گران‌ترین و جالب‌ترین آن‌ها می‌باشد. برای چاپ این پوشش دیواری‌ها از چاپگرهای قدرتمند استفاده می‌شود. مهم‌ ترین انتخاب برای مدل و رنگ کاغذ دیواری در منازل مسکونی، انتخاب پوشش دیواری پذیرایی است. 


تناسب رنگ پوشش دیواری و دکور

تناسب بین رنگ دکور و پوشش دیواری یکی از مهم‌ترین عوامل طراحی مناسب می‌باشد. در انتخاب رنگ پس‌ زمینه و پوشش دیوارها بیشترین حساسیت را داشته باشید و به‌ هیچ‌ عنوان عجله نکنید. انتخاب رنگ نامناسب می‌تواند روند کلی طراحی را به هم بریزد. هارمونی بین رنگ‌های دیوار و دکور از جمله مهم‌ ترین قسمت‌های یک طراحی دکوراسیون مناسب است. ترکیب رنگ‌های ملایم و تیره یکی از انتخاب‌های متداول برای رنگ کاغذ دیواری بین مردم می‌باشد.

هارمونی بین رنگ‌ های دیوار و دکور از جمله مهم‌ ترین قسمت‌ های یک طراحی مناسب است. برخی از ترکیب رنگ‌های آبی- قهوه ای سوخته و یا سبز- طلایی به‌عنوان ترکیب رنگ مناسب یاد می‌کنند؛ اما هر یک از این دو ترکیب دارای ویژگی‌هایی است که باید متناسب با دکور و شرایط محیطی به انتخاب رنگ‌ها بپردازیم. رنگ‌های ملایم در کنار رنگ‌ های مات و تیره می‌تواند ترکیب مناسبی برای طراحی داخلی باشد. البته باید دقت کرد تا هر یک از ترکیب‌ها دارای ویژگی‌هایی است که باید متناسب با دکور و شرایط محیطی به انتخاب رنگ‌ها بپردازیم. مبلمان و میزها باید متناسب با رنگ پوشش دیوار انتخاب شوند. مبل‌ها را در فاصله مناسب و با تعداد محدود در اتاق قرار دهید و سعی کنید هارمونی رنگی مبل با رنگ دیوارها و پرده برقرار باشد.


کاغذ دیواری اتاق کودک
کاغذ دیواری اتاق کودک باید متناسب با روحیه کودک جذاب و زیبا باشد. انتخاب طرح و رنگ کاغذ دیواری کودک متناسب با سن و جنسیت کودکان انتخاب می‌شود. انتخاب پوشش دیواری سه‌ بعدی و یا پوستری با تصویر شخصیت‌های کارتونی محبوب یکی از پرطرفدارترین انتخاب‌ ها می‌باشد. کاغذ دیواری‌ های برجسته نیز انتخاب مناسب و محبوبی می‌تواند برای کودکان باشد. امروزه شاهد توسعه طرح‌ها و رنگ‌های این مدل پوشش دیواری هستیم. 


انتخاب پوشش دیوار در مجتمع‌ های مسکونی و تجاری بستگی زیادی به وسعت و محیط اختصاص‌ یافته دارد. به‌ عنوان‌ مثال معمولاً در لابی‌ ها با فضای گسترده استفاده از پوشش دیواری و رنگ‌ های روغنی پیشنهاد می‌شود. طراحی سقف نیز متناسب با رنگ کاغذ دیواری و دکور ساخته و طراحی می‌شود. استفاده از سقف کاذب متناسب با رنگ دکور توصیه می‌شود. استفاده از لوسترهای متناسب با رنگ دکور برای ساختمان‌های مسکونی پیشنهاد می‌شود. انتخاب رنگ سفید معمولاً انتخابی رایج برای پوشش دیواری‌ها است که این رنگ در بسیاری از ساختمان‌های تجاری و مراکز تفریحی و حتی منازل مسکونی انتخاب خوبی نمی‌باشد و انتخاب‌های بهتری با توجه به دکور برای شما وجود دارد. در انتخاب رنگ پوشش دیواری عجله نکنید.


نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری
پوشش‌های دیواری امروزه کاربردی بسیار گسترده و وسیع دارند. انتخاب این کالاهای تزیینی با حداکثر دقت و ظرافت از نکات مهم این انتخاب می‌باشد. نصب کاغذ دیواری نقش بسیار مهمی در زیبایی و دیده شدن محصول دارد. انتخاب افراد ناوارد و غیرحرفه‌ای باعث کاهش میزان زیبایی ساختمان می‌شود و حتی در برخی موارد باعث خرید مجدد کالا و نصب دوباره می‌شوند. جنس کاغذ دیواری‌ها اکثراً پی‌وی‌سی می‌باشد و بعد از نصب شما می‌توانید به‌ راحتی روی آن دستمال بکشید و نظافت انجام بدهید. اکثر کاغذ دیواری‌ها در برابر رطوبت مقاومت خوبی دارند و شامل روکش‌های مقاومی هستند. انتخاب پوشش دیواری مناسب معمولاً با دیدن انواع طرح‌ها و رنگ‌ها از آلبوم کاغذ دیواری صورت می‌گیرد پس در انتخاب عجله نکنید. همیشه کیفیت را برتر از قیمت در انتخاب پوشش دیواری در نظر داشته باشید.
برای خواندن مقاله نکات مهم در انتخاب کاغذ دیواری مناسب به وبسایت مراجعه کنید.