اگر قصد یک تغییر اساسی در دیوارهای منزل یا محل کارتان را دارید، کاغذ دیواری حتما یکی از گزینه های مورد تأمل شما خواهد بود.به طور کلی کاغذ دیواری نقشی تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون دارد. این که چه کاغذی را با چه جنس، کیفیت و طرحی انتخاب می کنید بستگی به فضایی دارد که قصد پوشش دیوارهای آن را دارید. البته صد درصد اطلاع از قیمت نیز برای شما مهم است. پس این مطلب را از دست ندهید.

مزایای کاغذ دیواری
کاغذ دیواری به علت امکان نصب سریع، پوششی بسیار پر طرفدار است. این پوشش بسته به نوع و طرح آن، می تواند در فضای کوچک عمق ایجاد کند، می تواند در فضا انرژی بخش باشد و آن را به طور کلی روحی تازه ببخشد. هم چنین می تواند نقص ها و آسیب دیدگی های دیوارها را به کلی بپوشاند. کاغذ پوشاننده ی دیوار در فضای شما می تواند با سایر عناصر دکوراسیون هماهنگ شود و نقش موثری در آن ایفا کند. مثلاً در فضاهای کاری که نیاز به فعالیت و پویایی دارد می توان از طرح اشکال هندسی استفاده کرد و یا به عنوان مثال در منزل، اتاق خواب و دیگر فضاهایی که در آن نیاز به آرامش است می توان از طرح های گلدار یا ساده استفاده نمود. طرح های انفجاری یا طرح های سه بعدی نیز می تواند در فضاهایی که نیاز به هیجان دارد، استفاده شود.



انواع کاغذهای دیواری
کاغذهای دیواری انواع گوناگونی دارد که می توانید بسته به استفاده از محیط و حس و حالی که قصد دارید در آن ایجاد کنید، انواع آن را انتخاب نمایید. برای مثال کاغذ های دیواری از منسوج نبافته یا نان وول، نوعی است که از لحاظ بافت و شکل، تغییر نمی کند و به این علت که رطوبت در نصب آن موثر است، نصاب نیازی به استفاده از چسب ندارد و در وقت او صرفه جویی می شود. چسب غیر بافته ها در پشت خود آنهاست و مجدد هم می توانند، استفاده شوند. این یک حسن است که به ویژه در مواقعی که نیاز به تعمیرات در پشت کاغذ دیواری هست، نیاز به آن احساس می شود.

کاغذ با روکش وینیل

یکی دیگر از انواع  کاغذ دیواری محسوب می شود که ماده ای کاغذی با رویه ای طرح دار بر آن اسپری یا روکش شده است. این نوع از کاغذ های دیواری قابل شست و شو و لکه بری است و از آنجا که مقاومت بالایی در برابر رطوبت و چربی دارد، می تواند در اکثر فضاها حتی در آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد.

کاغذهای دیواری روکش پارچه ای، دارای لایه ی طرحدار چاپ شده است و می تواند در فضاهایی با رطوبت کمتر استفاده شود. کاغذ وینیل سخت و جامد و هم چنین کاغذ وینیل فایربک از انواع دیگر کاغذ های دیواری هستند که مقاوم، قابل شست و شو، ضد لک و رطوبت و چربی هستند.


نحوه­ ی انتخاب کاغذ دیواری
برای انتخاب کاغذ دیواری دلخواه خود می توانید از آلبوم کاغذ دیواری کمک بگیرید. هر تولید کننده یا فروشنده برای ارائه ی بهتر کارهای خود به مشتری آلبوم هایی دارد که در آن ها قطعه ای واقعی از هر نوع کاغذ دیواری به عنوان نمونه جدا شده و در کنار نمونه انواع دیگر به شکل یک آلبوم درآمده است. به این طریق شما با لمس نمونه میتوانید از جنس و کیفیت کاغذ دیواری و طرح و رنگ ظاهری واقعی آن آگاه شوید و هم از قیمت کاغذ دیواری از هر نوع آن اطلاع یابید.


قیمت کاغذ دیواری
بسته به نوع، طرح، تولید و کیفیت کاغذهای دیواری قیمت آن بسیار متنوع و متفاوت است. در اکثر مواقع قیمت کاغذ دیواری با در نظر گرفتن نصب آسان و صرفه جویی در وقت، کمتر از رنگ کردن دیوارهاست. اهمیت قیمت برای مشتری اجتناب ناپذیر و بدیهی است. قیمت کاغذهای قابل شست و شو و دکوراتیو طبیعتاً از انواع دیگر کاغذهای دیواری بالاتر است. کاغذ دیواری ایرانی با نوع خارجی آن اختلاف قابل توجهی در قیمت دارند. اگر خارجی بودن، برند بودن، یا دیگر مسائل مثل دکوراتیو بودن و قابل شست و شو بودن برای شما اهمیتی ندارد و بیشتر قصد دارید از جنبه پوشش دهنگی و پاکیزگی کاغذ دیواری استفاده کنید، می توانید کاغذ دیواری ایرانی انتخاب کنید. در بسیاری مواقع می توانید این کاغذها را در حراجی ها حتی با قیمتی پایین تر هم تهیه نمایید. البته پیش از هر چیز لازم است با فردی که در این زمینه دارای تخصص و مهارت است مشورت کنید.



فروش کاغذ دیواری
کاغذ های دیواری معمولاً به  صورت رول در اندازه ی ده تا پانزده متر طول و با عرض نیم متر به فروش می رسند. کاغذ های دیواری که دارای لایه ی وینیل باشد به دلیل استحکام و قابلیت شست و شو گران تر از انواع دیگر است.امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش تجارت الکترونیک دیگر نیازی نیست وقت ارزشمند خود را صرف چند روز گشتن در بازارها کنید تا بتوانید محصول مطلوب خود را بیابید و انواع سایت های اینترنتی فروش، آلبوم های بسیاری را دارند که می توانید همه آنها را مشاهده کنید و آنچه به دنبالش هستید، بیابید.


کاغذ دیواری اتاق کودک
برای اتاق کودکان دلبند شما انواع و اقسام متنوع کاغذ های دیواری با رنگ ها و طرح های گوناگون در بازار وجود دارد. می توانید ترجیحاً از کاغذ دیواری قابل شست و شو و ضد لک استفاده کنید؛ به هر حال شاید کودکان شما تمایل زیادی به کشیدن نقاشی روی دیوار اتاقشان داشته باشند، یا اینکه دوست داشته باشند خوراکی هایشان را با آدمک های کارتونی روی طرح کاغذ دیواری اتاقشان قسمت کنند! و یا لگوهای شان را به سمت دیوار نشانه بروند؛ بر این اساس استفاده از یک کاغذ دیواری مقاوم قابل شست و شو که طرح و نقش زیبا و جذابی هم داشته باشد برای اتاق کودک شما توصیه می شود. انواع طرح های دخترانه و پسرانه و اسپرت برای کاغذهای دیواری کودکان در بازار موجود است که می توانید سفارش بدهید.  
برای خواندن مقاله همه ی آنچه که پیش از انتخاب و خرید کاغذ دیواری باید بدانید به وبسایت مراجعه کنید.